Celem szkolenia było uzyskanie szerszego spojrzenia na całościowy proces pomagania w systemie pieczy zastępczej, dodefiniowanie swojej roli jako opiekuna zastępczego w tym procesie, identyfikacja kluczowych kompetencji komunikacyjnych i psychospołecznych niezbędnych do jej prawidłowego wykonywania, samoocena osobistych umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Oddzielanie faktów od opinii; świadomość barier komunikacyjnych i ich eliminowanie; wykorzystywanie i właściwe formułowanie informacji zwrotnych; wykorzystanie zasad aktywnego słuchania; umiejętność mediacji; wykorzystywanie technik asertywnego zachowania - to podstawowe umiejętności interpersonalne/komunikacyjne, które są nieodzowne w pracy rodziców zastępczych.
Szkolenie metodą warsztatową poprowadziła Pani Anna Plona - certyfikowany terapeuta środowiskowy dzieci i młodzieży, trener TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia, trener Szkoły dla rodziców i wychowawców, przez 9 lat związana z obszarem pieczy zastępczej jako koordynator rodzinnej pieczy zastępczej.