OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży , ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. (086) 215 69 42, faks (086) 215 69 70.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.powiatlomzynski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie diagnozy społeczno-zawodowej potrzeb 230 uczestników projektu Razem ku samodzielności - Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi polegającej na dokonaniu diagnozy społeczno-zawodowej potrzeb 230 uczestników projektu Razem ku samodzielności - Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie. Usługa będzie polegała na przeprowadzeniu dla każdego uczestnika projektu indywidualnej konsultacji z doradcą zawodowym 1 godzina zegarowa oraz indywidualnej konsultacji z psychologiem 1 godzina zegarowa. Planuje się, że z doradztwa skorzysta 230 uczestników projektu w wieku 16-64 lat, w tym usamodzielniani wychowankowie placówek opiekuńczo - wychowawczych, osoby niepełnosprawne, opiekunowie dzieci niepełnosprawnych, osoby bezrobotne i nieaktywne zawodowo oraz objęte wsparciem ze względu na wielodzietność i problemy opiekuńczo - wychowawcze. Miejsce realizacji usługi: Miasto Łomża, Jedwabne oraz Wizna. Doradztwo musi być zorganizowane na terenie miasta Łomża dla 110 uczestników, miasta Jedwabne dla 84 uczestników, miejscowości Wizna dla 36 uczestników. Z uwagi na wysoki 41% udział osób niepełnosprawnych w projekcie, wymaga się aby realizacja usługi w mieście Łomża odbywała się miejscu o dogodnej lokalizacji blisko dworca PKS tj. nie dalej niż 500 m lub jeżeli Wykonawca nie znajdzie takiego miejsca, nie dalej niż 500 m od przystanku MPK linii 8 lub 10. W związku z uczestnictwem w projekcie kilku osób niepełnosprawnych ruchowo w tym osób poruszających się na wózku inwalidzkim, Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia pomieszczenia na konsultacje dla tych osób w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający przyjął, że 1 godzina zajęć odpowiada 1 godzinie zegarowej. Wykonanie usługi polegać ma na zorganizowaniu i przeprowadzeniu w okresie jej świadczenia konsultacji indywidualnych dla wszystkich uczestników projektu ze specjalistami z zakresu doradztwa zawodowego i doradztwa psychologicznego, według harmonogramu uzgodnionego z Zamawiającym, w godzinach ustalonych z beneficjentami projektu. Wykonawca zobowiązany jest do umawiania uczestników projektu na konsultacje. Zamawiający nie będzie pośredniczyć w ustalaniu terminu spotkań dla poszczególnych uczestników. Przewiduje się, że każdy z uczestników skorzysta z doradztwa indywidualnie, w wymiarze - 1 godziny zegarowej na konsultację z doradcą zawodowym oraz 1 godziny zegarowej na konsultację z psychologiem. Zamawiający zastrzega że konsultacje ze specjalistami mają odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00. Zamawiający, w związku z udziałem w projekcie osób uczących się i pracujących poza miejscem zamieszkania, wymaga przeprowadzenia konsultacji również w minimum 3 soboty w godzinach 9.00 - 15.00 uzgodnionych z beneficjentami. Konsultacje te mają odbyć się podczas jednej wizyty, uczestnik projektu zaraz po zakończeniu konsultacji z doradcą powinien bezpośrednio udać się na konsultację z psychologiem. Wykonawca zapewni właściwą kolejność przeprowadzanych usług tj.: a indywidualne konsultacje zawodowe; b indywidualne zajęcia psychologiczne. Usługa powinny obejmować: 1.Poradnictwo zawodowe indywidualne dla 230 osób, które ma na celu przełamanie barier, określenie potrzeb i predyspozycji zawodowych uczestników i ustalenie kierunków kształcenia, umożliwiające im realistyczny wybór lub zmianę zawodu oraz wejście powrót na rynek pracy; przy uwzględnieniu popytu na określone zawody na lokalnym rynku pracy. Każda osoba korzysta z 1 godziny konsultacji z doradcą zawodowym. 2.Indywidualne konsultacje psychologiczne dla 230 osób mających na celu: rozpoznanie sytuacji osobistej, podniesienie samooceny, zmotywowanie do uczestnictwa w projekcie. Każda osoba korzysta z 1 godziny konsultacji z psychologiem. 3. Zapewnienie odpowiednich warunków lokalowych oraz wyposażenia pomieszczeń, tj.: minimum dwa pomieszczenia spełniające warunki bhp i ppoż dostosowane do potrzeb realizacji działań indywidualnych z psychologiem lub doradcą zawodowym w celu nieskrępowanej pracy z uczestnikiem zachowanie dyskrecji i poufności prowadzonych rozmów bez ingerencji osób trzecich. Sale te powinny być wyposażone w podstawowe sprzęty biurowe tj.: krzesła lub fotele, stolik oraz posiadać zaplecze sanitarne, wyposażone w sprzęt komputerowy oraz dostęp do internetu. W związku z uczestnictwem w projekcie kilku osób niepełnosprawnych ruchowo w tym osób poruszających się na wózku inwalidzkim, Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia pomieszczenia na konsultacje dla tych osób w siedzibie Zamawiającego. 4. Zapewnienie sprawnego przebiegu konsultacji. Wykonawca zobowiązany jest do umawiania uczestników projektu na konsultacje. Zamawiający nie będzie pośredniczyć w ustalaniu terminu spotkań dla poszczególnych uczestników. Wykonawca będzie odpowiedzialny za umówienie wskazanych osób na poradnictwo zgodnie z przedłożonym przez siebie harmonogramem. Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy najpóźniej w ciągu dwóch dni od podpisania umowy wykaz osób uczestniczących w projekcie. Zamawiający zastrzega, że ilość osób może zostać zmniejszona z powodu rezygnacji lub nieprzybycia na spotkania uczestników projektu. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obecności uczestników poprzez bieżące informowanie telefonicznie lub faks Zamawiającego o przypadkach braku obecności na zajęciach. Wykonawca zapewni realizację pkt. 1 i pkt. 2 w ten sposób, że do dnia 12 maja 2012 r. udział w konsultacjach zakończy nie mniej niż 120 osób. Wykonawca ma obowiązek opracować projekt formularza II i III części diagnozy społeczno - zawodowej uczestnika projektu II część - diagnoza zawodowa, III część diagnoza psychologiczna Projekty Formularzy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć jako załącznik do oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do ww projektu formularza. I część diagnozy przeprowadza pracownik socjalny ze strony Zamawiającego -wzór w załączeniu. Wszystkie trzy części będą podstawą do wypełnienia IV części diagnozy potrzeb uczestnika projektu - Podsumowania, która będzie katalogiem instrumentów aktywnej integracji zaproponowanych beneficjentowi w ramach realizacji projektu. Potwierdzeniem wykonania usług będą harmonogramy, listy obecności oraz formularze diagnozy podpisane własnoręcznym, czytelnym podpisem psychologa lub doradcy zawodowego i uczestnika projektu biorącego udział w konsultacjach. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać do Biura Projektu oryginały ww dokumentów co tydzień, sukcesywnie, po zrealizowanych konsultacjach w terminach uzgodnionych z kierownikiem projektu. Zamówienie należy wykonać w terminie do dnia 31 maja 2012r. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty opracowany projekty Formularzy diagnozy część II i III. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do w/w projektu formularzy, które mogą podlegać modyfikacjom, zgodnie z uwagami Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest dołączyć wzór ankiety ewaluacyjnej, którą każdy uczestnik projektu musi wypełnić po odbytych konsultacjach. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia konsultacji. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać do Biura Projektu oryginały ankiet co tydzień, sukcesywnie wraz z pozostałymi dokumentami..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.70-6, 85.31.23.20-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Oświadczenie wykonawcy.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie, co najmniej dwa zamówienia polegające na przeprowadzeniu poradnictwa psychologicznego i zawodowego dla minimum 100 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym każde przez osoby zagrożone wykluczeniem społecznym rozumie się osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, z co najmniej jednego powodu spośród wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej Dz. U. z 2004 r. Nr 64 poz. 593 z późn. zm. potwierdzające posiadanie wiedzy i doświadczenia w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Oświadczenie wykonawcy oraz Informacja o salach, w którym wykonawca zamierza wykonać zamówienie -opis, wyposażenie adres wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi salami. Informacja musi potwierdzać wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat posiadanych kwalifikacji, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia, oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Oświadczenie wykonawcy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
· opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularze części II i III diagnozy społeczno - zawodowej potrzeb uczestnika projektu (II część - diagnoza zawodowa, III część diagnoza psychologiczna)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W przypadku zmniejszenia się liczby osób objętych diagnozą, wysokość wynagrodzenia określonego w ust. 1 zostanie obniżona proporcjonalnie do zmniejszenia się zakresu zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na
której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcpr.powiatlomzynski.pl, www.powiatlomzynski.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400
Łomża...
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża w sekretariacie..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałania ,Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Działanie 7.1 Priorytet VII. - Projekt Razem ku samodzielności- Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Dyrektor PCPR Łomża
Edward Jarota