Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursów dla uczestników projektu „Razem ku samodzielności” (osoby niepełnosprawne, bezrobotne, nieaktywne zawodowo, wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych, opiekunowie dzieci niepełnosprawnych).
Kursy zawodowe wyszczególnione zostały w poniższej tabeli:
Część zamówienia |
Oznaczenie kursu |
Nazwa kursu
|
Liczba osób
|
Termin realizacji usługi
|
I |
1. |
Kurs operatora koparko – ładowarki kl. III |
19 |
lipiec- 31 października 2012 |
2. |
Kurs operatora ładowarki jednonaczyniowej kl. III |
2 |
||
3. |
Kurs operatora koparki kl. III |
1 |
||
II |
4. |
Kurs spawania metodą MAG |
10 |
20 sierpnia 31 października 2012
|
5. |
Kurs spawania metodą TIG |
10 |
||
6. |
Kurs spawania metodą MMA (elektroda otulona) |
1 |
||
7. |
Kurs spawania blach spoinami czołowymi (metoda MAG i TIG) |
1 |
||
III
|
8. |
Kurs gastronomiczny z obsługą kasy fiskalnej |
14 |
lipiec- 31 października 2012 |
9. |
Kelner - barman |
2 |
lipiec -sierpień 2012
|
|
IV |
Kurs składający się z 2 modułów: |
|||
10. |
Obsługa kasy fiskalnej+ terminali kart płatniczych |
23 |
16 lipca 2012- 27 lipca 2012
|
|
11. |
Sprzedawca+ fakturowanie |
16 |
lipiec-sierpień 2012
|
|
V |
12. |
Kadry i płace z elementami księgowości |
12 |
lipiec – 30 wrzesień 2012
|
VI |
13. |
Kurs kosmetyczny z elementami wizażu i stylizacji paznokci
|
12 |
lipiec-wrzesień 2012 |
VII |
14. |
Kurs fryzjerski
|
10 |
16 lipiec- 15 sierpnia 2012 |
VIII |
15. |
Florystyka-bukieciarstwo |
8 |
październik 2012 |
IX |
16. |
Kurs opiekuna osób zależnych (opiekun osób starszych/chorych/niepełnosprawnych, opiekunka dziecięca, opiekun środowiskowy) |
5 |
sierpień 2012 |
X
|
17. |
Podstawy obsługi komputera z pakietem MS Office |
9 |
wrzesień- listopad 2012 |
18. |
Obsługa komputera-poziom średniozaawansowany |
4 |
lipiec-wrzesień 2012 |
|
19. |
Grafika komputerowa |
5 |
16 lipca- 10 sierpnia 2012 |
|
20. |
Programowanie AUTOCAD, AUTOCAD 2 |
1 |
lipiec-sierpień 2012 |
|
XI |
21. |
Instruktor jazdy konnej |
1 |
sierpień 2012 |
XII |
22. |
Elektronika samochodowa |
1 |
sierpień- 31 października 2012 |
XIII |
23. |
Kurs pielęgniarki środowiskowej |
1 |
sierpień -31 października 2012 |
Podane ilości osób biorących udział w kursach są ilościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób skierowanych na szkolenie w przypadku, gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym, niemożliwym lub koniecznym stanie się przeprowadzenie szkolenia dla mniejszej lub większej liczby osób niż wskazano.
Miejsce i termin realizacji zamówienia realizacji poszczególnych kursów zostały sprecyzowane i znajdują się w Załączniku nr 1- SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
Z uwagi na fakt, iż część uczestników projektu uczestniczy w różnych formach wsparcia, a często realizują więcej niż 1 kurs Wykonawca składający ofertę musi uwzględnić podany w załączniku nr 1 sposób organizacji szkolenia.
Z uwagi na wysoki udział osób niepełnosprawnych w projekcie, wymaga się aby kursy, które mają być realizowane w mieście Łomża odbywały się w miejscu o dogodnej lokalizacji (blisko dworca PKS tj. nie dalej niż 500 m lub jeżeli Wykonawca nie znajdzie takiego miejsca, nie dalej niż 300 m od przystanku MPK linii 8 lub 10). W związku z uczestnictwem w projekcie kilku osób niepełnosprawnych ruchowo wymaga się, aby kurs nr 10- Obsługa kasy fiskalnej+ terminali kart płatniczych oraz kurs nr 19- Grafika komputerowa odbywały się w miejscu bez barier architektonicznych dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
WYMAGANIA STAWIANE WYKONAWCOM:
1) Oferent powinien posiadać zgodę na realizację szkoleń w danym zakresie, a program i czas trwania szkolenia musi być zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa wytycznymi.
2) Wykonawca ma obowiązek zapewnienia sal dydaktycznych, specjalistycznych pracowni wyposażonych w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie oraz przygotowanie do egzaminu.
3) W przypadku konieczności wynikającej z przepisów BHP Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia uczestnikom kursu osprzętu i odzieży ochronnej.
4) Wykonawca jest zobowiązany do sfinansowania kosztów przeprowadzenia niezbędnych badań lekarskich (przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy mających na celu stwierdzenie zdolności do odbycia kursu oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem szkolenia) czy kosztów wyrobienia książeczki zdrowia /dotyczy I oraz II części zamówienia/ . Koszt należy uwzględnić w ogólnej cenie kursu.
5) Wykonawca ma obowiązek zapewnić wszystkie materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji szkolenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Ponadto każdy uczestnik szkolenia musi otrzymać na własność: program szkolenia i harmonogram zajęć.
6) Uczestnicy podczas szkolenia będą mieli bezpieczne i higieniczne warunki nauki, swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych i niezbędnych środków czystości.
7) Uczestnikom szkolenia każdego dnia należy zapewnić catering, w skład którego ma wejść: kawa, herbata, woda mineralna, ciastka kruche lub sztukowe (różnego rodzaju), kanapki.
8) Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć uczestników szkoleń od następstw nieszczęśliwych wypadków i dostarczyć kserokopię zawartej polisy ubezpieczeniowej do Zamawiającego. Koszt ubezpieczenia NNW należy ująć w cenie.
9) Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji przedmiotowych działań będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
10) Budynek i sale szkoleniowe muszą być oznakowane informacją o nazwie szkolenia, czasie trwania kursu, numerze sali, w której odbywają się zajęcia ( musza też zawierać logotypy POKL, EFS oraz informacje o realizowanym projekcie).
11) Każdy kurs niekończący się egzaminem państwowym musi kończyć się egzaminem przed komisją powołaną przez organizatora szkolenia i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych zgodne z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216).
12) Po zakończeniu każdego kursu uczestnik otrzyma 2 zaświadczenia:
a. zaświadczenie, które w treści musi zawierać w szczególności: dane osobowe uczestnika - absolwenta kursu (z datą i miejscem urodzenia), nazwę organizatora kursu, termin realizacji kursu, cel kursu, miejscowość i datę wydania zaświadczenia, podpis i pieczęć Wykonawcy uprawnionego do wydania zaświadczenia, nazwę zajęć edukacyjnych i wymiar godzin zajęć praktycznych oraz teoretycznych w zakresie poszczególnych modułów kursu
b. zaświadczenie zawierające dane wymienione w pkt. a wraz z umieszczonymi oznaczeniami Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz adnotacja: Projekt „Razem ku samodzielności-Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
13) Wykonawca sporządzi protokół z egzaminu kończącego kurs
14) Wykonawca zobowiązuje się do archiwizacji dokumentów dotyczących przebiegu działań edukacyjnych, motywacyjnych i doradczych do 31.12.2020 r.
15) Ponadto wyłoniony wykonawca będzie zobowiązany do:
a. Tydzień po rozpoczęciu kursu Jednostka Szkoleniowa zobowiązana jest dostarczyć do Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie w Łomży potwierdzone (za zgodność z oryginałem) kopie zaświadczeń o przeprowadzeniu badań lekarskich w przypadku kursów, w których warunkiem uczestnictwa jest pozytywny wynik badań.
b. Po zakończeniu kursu Jednostka Szkoleniowa zobowiązana jest dostarczyć do Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie w Łomży potwierdzone (za zgodność z oryginałem):
· kserokopię dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin oraz listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu (mogą stanowić one załącznik do dziennika zajęć),
· potwierdzenie odbioru materiałów szkoleniowych
· kserokopie zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji,
· kserokopię rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji,
· imienny wykaz osób, które nie ukończyły kursu,
· kserokopię protokołu egzaminacyjnego
· ankiety ewaluacyjne
Oferty częściowe: Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Liczba części – 13
Oferty wariantowe: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
W celu złożenia oferty na zrealizowanie poszczególnych kursów zawodowych należy dokładnie zapoznać się z WYMAGANIAMI STAWIANYMI WYKONAWCOM oraz ze SZCZEGÓŁOWYM OPISEM PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA /załącznik nr 1/, który zawiera dodatkowe wymagania stawiane Wykonawcom chcącym realizować poszczególne kursy.
Formularz ofertowy znajduje się na str. 23-24 /załącznik nr 2/
Ofertę można przesłać:
W przypadku pytań proszę o kontakt z panią Izabellą Grochowską – kierownik projektu telefon (86) 215 69 44, mail pcprlomza@wp.pl lub w siedzibie Zamawiającego, pokój 209.
Łomża, dnia 22.06.2012 r.
Edward Jarota
Dyrektor PCPR w Łomży.