I. Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:
Świadczenie usług asystenta rodziny na rzecz uczestników projektu „Razem ku samodzielności – Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym”
II. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług asystenta
rodziny dla 1 uczestnika projektu „Razem ku samodzielności – Integracja
społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym” w ilości 50
godzin w listopadzie 2011 r. oraz 50 godzin w grudniu 2011 r. Łączny wymiar
czasu pracy w 2011 r. wynosi 100 godzin (zegarowych).
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości osób
objętych wsparciem oraz wymiaru czasu pracy asystenta, dlatego też podane
zestawienie ilościowe nie jest wiążące dla Zamawiającego. Dla Wykonawcy jest
natomiast wiążące pod względem wysokości ceny jednostkowej.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
- świadczenie
usług asystenta w zakresie dostosowanym do indywidualnych potrzeb
uczestniczek i uczestników projektu, a w szczególności:
- diagnozowanie
warunków życia rodziny,
- wspieranie
i aktywizacja rodzin poprzez konsultacje i działania o charakterze
edukacyjnym, w zakresie:
- prawidłowego
wychowania i opieki nad dziećmi (organizowanie wolnego czasu dzieciom,
budowanie prawidłowych więzi między członkami rodziny, rozwijanie
umiejętności wychowawczych),
- gospodarowania
budżetem domowym (planowania i monitorowania wydatków, oszczędnego
gospodarowania mediami),
- pozyskiwania
usług na rzecz domu i rodziny (związanych m.in. z załatwianiem spraw
urzędowych, poszukiwaniem pracy, kontaktów ze szkołą, przedszkolem),
- propagowanie
wzorców prawidłowego funkcjonowania społecznego – edukacji rodziny w
zakresie obowiązujących norm współżycia społecznego,
- pomoc
w nawiązywaniu i rozszerzaniu kontaktów interpersonalnych,
- stymulowanie
aktywizacji społecznej rodziny,
- pomoc
w innych sprawach zgłoszonych przez osoby objęte wsparciem i wynikające z
ich indywidualnych potrzeb,
- ochrona
danych osobowych uczestników projektu,
- stała
współpraca z pracownikiem socjalnym, w tym omówienie przebiegu realizacji
zleconych zadań,
- sporządzanie
tygodniowego karty czasu pracy, wg wzoru przekazanego przez
Zamawiającego,
- sporządzanie
tygodniowego karty pracy z rodziną, wg wzoru przekazanego przez
Zamawiającego,
- sporządzenie
i aktualizowanie harmonogramu pracy z rodziną zawierającego dni tygodnia
i godziny wizyt,
- sporządzenie
po zakończeniu pracy z rodziną oceny uzyskanych efektów,
- koszty
dojazdu asystenta do miejsca zamieszkania rodziny objętej wsparciem (wg
posiadanych danych uczestnik zamieszkuje w Męczkach gmina Wizna).
Forma zatrudnienia: umowa zlecenie
III. Termin realizacji zamówienia: od 1 listopada
do 20 grudnia 2011 r.
Częstotliwość spotkań i czas pracy asystenta uzależnione
będą od potrzeb danej rodziny. Poniżej podajemy informacje na temat oczekiwań
uczestnika projektu:
- uczestnik
mieszkający w Męczkach gm. Wizna – 5 spotkań tygodniowo, w wymiarze średnio 2,5
godziny dziennie; godziny pracy do uzgodnienia.
IV. Miejsce realizacji zamówienia:
miejsce zamieszkania uczestników projektu, oraz miejsce
dokonania czynności, przy których towarzyszy rodzinie asystent
V. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie
wykonawcy, którzy składają ważną i odpowiednią ofertę oraz:
- posiadają
uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – za spełnienie tego
warunku Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę kwalifikacji
określonych w przepisach art. 116, ust. 1 oraz 156 ustawy z dnia 12 marca
2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U.2009, nr 175, poz. 1362 z późn. zm.) –
ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie kserokopii dokumentu
potwierdzającego posiadanie wyżej opisanych kwalifikacji,
- posiada
obywatelstwo polskie,
- nie była
skazana prawomocnym wyrokiem sądu
za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne
przestępstwo skarbowe,
- posiada
pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw
publicznych,
- nie jest
i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie
jest jej zawieszona ani ograniczona,
- wypełnia
obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek został na nią
nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego
przez sąd.
- posiada wykształcenie wyższe na kierunku
pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna,
lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z
zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż
pracy z dziećmi lub rodziną, lub co najmniej wykształcenie średnie,
szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej
3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
- posiadają
wiedzę i doświadczenie,
- dysponują
odpowiednim potencjałem technicznym,
VI. ZMIANA UMOWY :
Zamawiający dopuszcza – na uzasadniony wniosek – możliwość
dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w
zakresie: zwiększenia lub zmniejszenia liczby uczestników objętych wsparciem
asystenta rodziny oraz wymiaru czasu pracy asystenta, jeżeli na skutek
wystąpienia okoliczności niezależnych i niezawinionych przez Zamawiającego (których
nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy), wykonanie zamówienia nie
jest możliwe w liczbie lub wymiarze określonym przez Zamawiającego. Dotyczyć to
będzie zwłaszcza przyczyn spowodowanych stanem zdrowia i potrzeb uczestników,
przerwaniem lub zakończeniem przez uczestnika udziału w projekcie lub
rekrutacją – w trakcie realizacji projektu – nowych uczestników, dla których
przyznano wsparcie w formie sfinansowania usług asystenta rodziny.
VII. Opis sposobu obliczania ceny
- Oferowana
cena wynika z formularza ofertowego
- Cena
będzie niezmienna przez cały czas realizacji zamówienia i Wykonawca nie
może żądać jej podwyższenia.
- Cena
oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania
zamówienia wynikające wprost z opisu zamówienia, jak również w nim nie
ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.
- Oferowana
cena brutto za zrealizowanie całości zamówienia podana przez Wykonawcę w
formularzu ofertowym jest jedynie wartością służącą do porównania ofert.
Rozliczenia za wykonaną usługę będą iloczynem kosztu jednostkowego brutto
jednej godziny świadczenia pracy oraz ilości faktycznie przepracowanych
godzin.
VIII. Opis sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty:
Jedyne kryterium oceny ofert stanowi cena (cena – 100%).
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który przedłoży ważną ofertę
zawierającą najniższą cenę brutto za jedną godzinę usługi, spośród wszystkich
ważnie złożonych w postępowaniu ofert.
IX. Miejsce i termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, tj. w
Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża
(pokój nr 209) osobiście, drogą pocztową lub faksem w terminie do 31 października
2011 r., do godz. 10.00. Oferty złożone po tym terminie zostaną zwrócone.
Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego
terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej
wysłania.
X. Termin rozstrzygnięcia postępowania:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zamieszczona
zostanie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie
internetowej.
XI. Wykaz dokumentów:
- Wypełniony
i podpisany formularz oferty;
- CV i
list motywacyjny;
- Kserokopia
dokumentu potwierdzającego posiadanie kwalifikacji określonych w
art. 116, ust. 1 oraz art. 156 ustawy o pomocy społecznej.
- Wypełnione
i podpisane oświadczenie zleceniodawcy załącznik 1 i 2 (wzór w załączeniu)
Dyrektor PCPR w Łomży
Edward Jarota