Do Zamawiającego wpłynęło następujące zapytanie:
W związku z ogłoszeniem o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem są usługi w zakresie szkolenia „Grupowe i indywidualne doradztwo zawodowe”,
potencjalny wykonawca, zwraca się do Zamawiającego z zapytaniem i prośbą o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej zwaną SIWZ):
1. W związku z wejściem w życie w dniu 29 stycznia 2010 r. nowelizacji ustawy – Prawo zamówień publicznych z dnia 2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 223, poz. 1778) i w rezultacie zmiany treści brzmienia art. 144 ust. 1 PZP i przyjętemu uzasadnieniu do zmian dostępnych na http:www.uzp.gov.pl/cmsws/page/?D;703;w_nawiązaniu_do_art._144_%E2%80%93_jak_nalezy_interpretowac_istotnosc_zmiany_umowy?.html , który brzmi „W celu uelastycznienia i usprawnienia procesu udzielania zamówień publicznych, a zarazem uwzględniając orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, tj. w sprawie C-496/99 Succhi di Frutta oraz w sprawie C-454/06 Pressetext Nachrichtenagentur, proponuje się, aby zakaz zmiany umowy o zamówienie publiczne dotyczył wyłącznie zmian istotnych postanowień umowy. Dopuszczalne będą zatem zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie czy też na wynik postępowania”.
Jak Zamawiający będzie traktował możliwość dokonania zmian po podpisaniu umowy, względnie po wyborze najkorzystniejszej oferty, a przed podpisaniem umowy, w zakresie informacji:
- zawartych w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w wyniku której zmianie ulegnie wykaz osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia na osoby o kwalifikacjach równoważnych bądź wyższych.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza w/w zmiany.
Łomża, dnia 06.07.2011r.
PCPR Łomża